Akran Öğrenmesiyle Edebi Analiz Yazma Rehberliği – Aralık 2024
Okulumuzda, 12 IB sınıfından gönüllü öğrenciler 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı derslerine katılarak “Edebi analiz nasıl yazılır?” konusuna katkıda bulundular. Akran öğrenmesini desteklemek amacıyla düzenlenen bu çalışmada 12. sınıf öğrencileri edebi analiz yazma süreçlerini 10. sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşarak onların performans çalışmaları için rehberlik etti. Sunumlarında, kendi yazdıkları edebi analizlerden örnekler sunan öğrenciler:
- Tez nasıl oluşturulur?
- Yazma taslağı nasıl hazırlanır?
- Argüman oluşturma vb.
- Analizin dili nasıl olmalı?
gibi noktalara değinerek yazma süreçlerinde karşılaştıkları zorlukları ve çözüm önerilerini de arkadaşlarıyla paylaştılar. Bu sunumlar, 10. sınıf öğrencilerinin Aldous Huxley’in Cesur Yeni Dünya eserine yönelik hazırlayacakları edebi analiz performans çalışmaları için önemli bir hazırlık niteliği taşırken onlara yeni bakış açıları da kazandırdı. Ayrıca 12 IB sınıfı öğrencileri için bu etkinlik, International Baccalaureate (IB) programının CAS (Creativity, Activity, Service) çalışmaları kapsamında gerçekleştirdikleri bir sosyal sorumluluk projesi oldu. Öğrenciler, bilgi ve deneyimlerini paylaşmanın verdiği mutluluğu yaşarken, 10. sınıf öğrencileri de edebi analiz yazma çalışmaları adına motivasyon ve öz güven kazandılar.