“Tarih Eğitimi ve Barışın Dili” Tarih Vakfı Projesi – Mayıs 2018
“Tarih Eğitimi ve Barışın Dili” adlı Tarih Vakfı’nın yürütücülüğünde gerçekleştirilen birçok farklı okulun katıldığı gençlerin tarihi olayları farklı perspektiflerden tartışmaları ve yazmalarına yönelik yapılan projede yer alan ALKEV Anadolu ve Fen Lisesi öğrencileri “Kıbrıs Barış Harekatı” konusunu proje süreci boyunca yeniden incelediler.
2017 Aralık ayında başlayan proje sürecinde öğrenciler önce “Tarihi olaylara nasıl farklı bakılır?”, “Olayların anlatımı ile ilgili nasıl barış dili oluşturulabilir?” ve “Tarihsel empati nasıl gerçekleştirilir?” sorularına yönelik Prof. Dr. Mehmet Alkan, Prof. Dr. Füsun Çataltaş Üstel, Yrd. Doç. Dr. Erol Köroğlu’nun gerçekleştirdiği atölye çalışmalarına katıldılar. Atölye çalışmalarının ardından Kıbrıs meselesini ele alan ALKEV Anadolu ve Fen Lisesi öğrencileri 5 aylık bir çalışmanın ardından edindikleri kazanımlardan yola çıkarak Kıbrıs Barış Harekatı ve Kıbrıs meselesini yeniden ele aldıkları sunumlarını 27 Mayıs 2018 Pazar günü Proje Final gününde başarılı bir şekilde gerçekleştirerek sertifikalarını teslim aldılar. Öğrencilerimiz, atölye çalışmaları ve proje sunumları boyunca diğer okulların öğrencilerinin incelediği konular üzerinde fikir ve bilgi sahibi oldukları gibi birçok farklı okuldan öğrencilerle de çalışma imkânı bularak çok farklı ve faydalı bir deneyim yaşamış oldular.
Öğrencilerimiz Pırılsu Keskiner, Gökçe Naz Ocak, Nil Yılmaz, Emir Zeyrek, Zeynep Naz Kaya, Kutlu Ata Demir, İlayda Tetik, Zeynep Okur ve Tolga Evcimen’e bu süreçte sorumluklarını bilerek, çalışmalarını aksatmadan okulumuzu başarıyla temsil etmelerinden dolayı ve onlara bu projede danışmanlık yapan ALKEV Anadolu ve Fen Lisesi Tarih Öğretmeni Kadir Asar’a katkılarından dolayı teşekkür ederiz.