MENÜ

Eğitici Etkinlikler

Çocukların ilgi alanlarını ve yeteneklerini keşfetmeye yönelik olarak planlanan eğitici etkinlikler, konusunda uzman öğretmenler rehberliğinde uygulanmaktadır.

Çocukları yarıştırmayan, ödül ve ceza yöntemi yerine teşvik edici, olumlu davranış ve tutumları ön plana çıkaran branş derslerimizin yanı sıra, düşünme becerilerine yönelik MİNDLAB programı uygulanır.


MÜZİK VE HAREKET EĞİTİMİ: Müzik dersleri, Orff-Schulwerk yaklaşımı ile planlanır, çocukların müzik ve hareketi doğal bir bütünlük içinde deneyimlemeleri hedeflenir. Bu yöntem; ses, ritim, dans ve doğaçlamayı bir araya getirerek, çocukların yaratıcılıklarını özgürce ifade edebilecekleri bir öğrenme ortamı sunar. Amacımız, müziği hayatlarının doğal bir parçası haline getiren ve yaratıcı bireyler olarak gelişen çocuklar yetiştirmektir.

Müzik eğitiminin içinde yapılan çalışmalar;

  • Ses Çalışmaları: Çocukların seslerini keşfetmeleri, konuşma ve şarkı söyleme yoluyla kendilerini ifade etmeleri sağlanır.
  • Ritim Çalışmaları: Tef, marakas, davul ve ritim çubukları gibi enstrümanlarla temel ritim becerileri geliştirilir.
  • Hareket ve Dans Çalışmaları: Doğaçlama hareketlerle müzik ve beden koordinasyonu desteklenir.
  • Grup Çalışmaları: İş birliği ve takım ruhu oluşturarak birlikte müzik yapma becerilerini güçlendirilir.

BEDEN EĞİTİMİ: Okul öncesi dönemde, zihinsel eğitim kadar büyük bir öneme sahip olan beden eğitimi, çocukların beden sağlığı ve becerilerinin gelişimini hedef alır. Bu amaçla dersler yaş gruplarına göre uygulanır. Derslerde öncelikle; alanında uzman öğretmenlerce koşmak, tırmanmak, zıplamak gibi doğal hareketlerin geliştirilmesi amaçlanır. Aynı zamanda temel beden eğitimi dersleri; basketbol, voleybol, futbol vb. takım oyunları öğretilir.


GÖRSEL SANATLAR: Çocukların doğalarında kendilerini ifade etmek için güçlü bir dürtü vardır. Görsel sanatlar dersinde öğrencilerin hayal güçlerini ve yaratıcı enerjilerini sanatsal etkinliklerle ifade edebilmelerine aracı olmak hedeflenir. Öğrencilerin zihinsel gelişimini, el-göz-beyin koordinasyonunu, düşündüklerini planlamayı, uygulamayı ve sonuçlandırmayı sağlayacak çalışmalar yapılır. Öğrencilerin bireysel özellik, yetenek ve ilgileri doğrultusunda üretimde bulunmaları desteklenerek ulusal ve uluslararası sanatçılardan alınan ilhamla üretilen çalışmalar analiz edilir. Çeşitli boyalardan, kağıt ve kartonlardan seramik kiline geniş bir malzeme skalasında çalışmalar yapan öğrencinin motor, düşünsel ve duygusal gelişimine katkı sağlanır.


ALMANCA DRAMA: Yaratıcı drama yöntemi ile Almanca öğretiminin amacı, yabancı dil olarak Almancayı etkili ve kalıcı öğrenebilmek, konuşabilmek ve yabancı dile karşı olumlu motivasyon oluşturabilmektir. Yaratıcı drama yöntem ve teknikleri sayesinde öğrencilerin hayal güçleri gelişir, sosyal ve duygusal gelişime katkı sağlanır, sorumluluk bilinci oluşur, empati farkındalığı artar. Öğrenciler farklı sosyal roller, mekan ve yer sayesinde yeni kültürler ile tanışıp yeni deneyimler kazanırlar ve yaratıcı drama sürecinde düşüncelerini rahatça ve özgürce ifade edebilecekleri platformlarda yer alırlar. Yaratıcı drama yöntemleri ile birlikte öğrenciler hedef dili olan Almancayı rahat ve güvenilir bir ortamda eğlenerek öğrenirler ve kendilerini Almanca’da etkin bir şekilde ifade edebilecek hale gelirler. Drama’nın dinleme, anlama ve ifade etme becerilerini; yaşayarak öğrenmeyle sağladığı katkı yadsınamaz bir gerçektir. Okul öncesi dönemde rol oynama ve canlandırma ile hayatın içinde yabancı dil öğrenirken; karşılaşacakları durumlara karşı tecrübe edinmiş olurlar. Tüm bunlar çocukların hem akademik hem sosyal gelişimlerinin ve özgüvenlerinin güçlenmesini sağlar.