Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme-Değerlendirme Misyonumuz
Öğrencilerimizin eğitim yaşantılarında; öğrenme kanıtlarını tespit ederek zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel boyutlarını içeren bütüncül yapıdaki gelişimini objektif bir şekilde izlemek, güçlü ve gelişime açık alanlarımıza yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapmak, tüm paydaşlara etkin geri bildirimler sağlamak, akademik ve sosyal duygusal beceri odaklı yaklaşımımızla öğrencilerimizi ortaokula hazırlamak temel misyonumuzdur.
Ölçme-Değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme, öğretim sürecinin temel bileşenlerinden biridir. Bu bileşen hem öğretimin bir parçası hem de öğretimi tamamlayan bir süreçtir. Her adımda öğrenci gelişiminin incelenmesi, öğretme-öğrenme sürecinin istenen ürünleri verip vermediğinin izlenmesi gerekir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri; öğrencilerin bilgi, beceri, anlama ve transfer düzeylerini belirlemenin yanı sıra öğrenme eksiklikleriyle ilgili de bilgi sağlar. Bu nedenle öğretim sürecini en üst düzeyde destekleyecek, geri bildirim sağlayacak, yapıcı ve beceri odaklı ölçme ve değerlendirme faaliyetleri okulumuzda planlanarak yürütülür.
Faaliyetlerimizde öğrenmeleri iyileştirmek adına; sürekli, geliştirici (biçimlendirici) ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Öğretim, tasarım ve uygulama aşamasında birinci öncelik olarak, öğrenme sürecinde derinleşmenin teşvik edildiği bir anlayış benimsenmektedir. Öğretimsel değerlendirme sistemi baz alınarak geliştirilen ölçme değerlendirme anlayışımızda, öğrenme kanıtlarını kullanarak öğretim sürecini en üst düzeyde destekleyecek, geri bildirim sağlayacak yapıcı ve beceri odaklı planlamalara yer verilmektedir. Öğrenme çıktıları ile öğrencilerimize, öğretmenlerimize, okul idaresine ve velilerimize uyguladığımız eğitimin niteliği hakkında sürekli geri bildirim verilmektedir. Tüm paydaşlardan alınan geri bildirimler sayesinde eğitimimizin niteliğinin bütünsel olarak artırılması hedeflenmektedir.