Anaokulunda Gems Aktiviteleri – Nisan 2015
KELEBEKLER” “UĞURBÖCEKLERİ” “FİLLER VE YAVRULARI”
GEMS NEDİR?
Okulumuzda öğrencilerimizin fen ve matematik bilimlerindeki temel bilimsel kavram ve yöntemleri anlamalarını ve bu bilimlere karşı olumlu bir tutum edinmelerini sağlamak, bunun yanı sıra bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler yaratmak, böylelikle öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmelerini sağlayarak fen ve matematik alanlarındaki başarılarını artırmak en büyük görevlerimizden biridir. Bu amaçla farklı eğitim sistemlerini incelemekte ve öğrencilerimiz için yararlı olacağını düşündüğümüz eğitim programlarını programımıza entegre etmekteyiz.
GEMS aktivitelerine de bu amaçla programda yer verilmektedir. ‘Fen ve Matematikte Büyük Gelişmeler’ olarak çevrilen GEMS; heyecan verici, etkili, fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır.
PROGRAMIN TEMEL AMACI
• Yeni bilgi ve fikirler oluşturmaları
• Hayat boyu bu becerileri kullanmaları
• Sosyal ilişkiler
• Gözlem
GEMS eğitimi ilişki kurabilme, düzenleme, ifade etme, deneyler yapma, bilinçli tahminlerde bulunma, uygulama, karşılaştırma yapma, gözlem yapma gibi bilimsel beceri süreç kazanımlarını destekler nitelikte hazırlanmıştır.
Çalışmalarımızda miktar (azlık – çokluk) , sayı, zaman, boyut, 5 duyu, şekil ve yer-yön-konum gibi kavramlara sıklıkla yer verilmektedir.
3-4 YAŞ GRUPLARI GEMS UYGULAMALARI
3-4 Yaş sınıflarında 2014-2015 eğitim-öğretim yılında; Penguenler, Kelebekler ve Grup Çözümleri GEMS uygulamalarını ele alınmıştır.
KELEBEKLER
AKTİVİTE 1. KELEBEKLERİ TANIMA
AKTİVİTE 2. BİR KIR YARATMAK
AKTİVİTE 3. KIRDA KUŞLAR VE KELEBEKLER
AKTİVİTE 4. DOĞADA KELEBEKLER
ÇALIŞMA İLE ELDE ETTİĞİMİZ KAZANIMLAR
3-4 yaş grubu sınıflarında uygulanan “Kelebekler” GEMS aktiviteleri ile çocuklarının; araştırma-inceleme-gözlem yapma teknikleri ile bilgi toplama, karşılaştırma yapma, benzerlik ve farklılıkları keşfetme, kopyalama, tamamlama, simetri kavramı, tahminde bulunma, olay sıralama, sayı kavramı konularında gelişim gösterdikleri gözlemlenmiştir.
4-5 YAŞ GRUPLARI GEMS UYGULAMALARI
4-5 Yaş sınıfları olarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı; Yumurtalar, Ağaçevler, Uğurböcekleri ve Arılar GEMS uygulamaları ele alınmıştır.
AKTİVİTE 1. UĞUR BÖCEKLERİNİ TANIMA
AKTİVİTE 2. YAPRAK BİTİ YİYEN UĞURBÖCEKLERİ
AKTİVİTE 3. YUMURTALAR VE YAVRU UĞURBÖCEKLERİ
AKTİVİTE 4. UĞURBÖCEĞİ PUPASI VE YAŞAM DÖNGÜSÜ
AKTİVİTE 5.UĞURBÖCEKLERİ PORTAKAL AĞAÇLARINI KURTARIYOR.
***************************************
4-5 Yaş Sınıflarımızda uygulanan GEMS “Uğur böcekleri” aktiviteleri ile öğrencilerimizde; Modelleme, karşılaştırma, tahminde bulunma, sıralama, ilişki kurma ve simetri ile ilgili sezgisel anlayış kavramlarının kazandırıldığı gözlemlenmiştir.
HAZIRLIK SINIFLARI GEMS UYGULAMALARI
Hazırlık sınıfları olarak 2014-2015 eğitim-öğretim yılı; Hazine Kutuları, Filler, Sıvıları Keşfedelim, Karıncalar, Kurbağa Matematiği GEMS uygulamaları ele alınmıştır.
FİLLER VE YAVRULARI
AKTİVİTE 1: FİLLERİ TANIMA
AKTİVİTE 2: FİL BURNUNU TANIYALIM
AKTİVİTE 3: FİL KULAKLARI HAKKINDAKİ HERŞEY
Fillerin kulaklarında çizgiler olduğunu ve bizim parmak izlerimiz gibi onların kulaklarındaki çizgilerin de kendilerine özgü olduğunu öğrendik.
AKTİVİTE 4: FİLDİŞİ “Devasa Dişler”
AKTİVİTE 5: FİL KUKLALARI / HİKAYE SIRALAMA
AKTİVİTE 6: FİLLERİN AİLELERİ
AKTİVİTE 7: AYAKLARI ÖLÇME
AKTİVİTE 8: MUHTEŞEM FİLLER
AKTİVİTE 9: İLETİŞİM
***************************************
Filler ve Yavruları GEMS aktiviteleri ile;
Gözlem yapabilme, iletişim kurmanın önemini kavrama, standart ve standart olmayan nesnelerle ölçüm yapma, karşılaştırma, tahminde bulunma, miktar, boyut kavramları ile ilgili bilgi ve becerilerimizi geliştirdik.